lördag 2 januari 2016

om en lagom lördag

 och jag ska iväg till stockholm måndag-fredag för att slutföra inredningsprojektet jag och den andra tjejen som läser fördjupning åtog oss så just nu är det mest stilla dagar med maken. känner att jag vill ha det så och bara göra typ ingenting, huvudsaken vi är tillsammans. han cyklade omkull i halkan och bröt fotleden på tre ställen för några månader sen och han hoppar fortfarande på kryckor efter den rätt omfattande operationen så idag tog vi en lugn promenix ner mot älven.

trots att det bara är några få grader minus men vindar så biter det på rätt bra i skinnet. och varje gång jag passerar dessa så fryser jag bara än mer när jag tänker på hur deras små fötter ska ner i vattnet och plaska på. jaja, jag vet att de är gjorda för det. men ändå. brrr....
 
vi tog svängen in mot stan, mellanlandade på biblioteket för att kolla lite böcker och sen Waynes för att få nåt varmt i oss innan vi tog bussen hemåt. en alldeles lagom lördag om du frågar mig.

Inga kommentarer: