tisdag 22 juli 2014

om ett sovrum

och på mitt nattduksbord figurerar fotot av min mormor & morfars hund pluto. jag tog reda på det när det sista skulle tas om hand om efter morfar gått bort. den där hunden alltså, som jag älskade den. han finns med på bilder när min bror är bebis och han följde mig under min barndom. på slutet var han blind och fasligt trött så min mormor la falukorvsskivor på trappstegen för att han skulle sträva efter att orka gå upp och in i huset igen efter kissrundan.
 älskade plutten. 19 år blev han <3
och resten av sovrummet består av en snabbt haffsig bäddning
(det blir så när man kliver upp fyra på morgonkvisten),
sängborden vi tänkte annonsera ut men ångrade oss på, fotot på körsbärsträd i blom från wonderwall och bra läsbelysning
för kvällar när man orkar det. och så det där sirliga silade ljuset som blev när vi tog bort rullgardinen och istället fick böljande vita längder från vägg till vägg.
så rogivande!
 
 
 
 

Inga kommentarer: