måndag 21 juli 2014

om att skaffa lite mera grönt

 och på lördagen passerades det för dagen stängda Blomstertorget där jag bara såg hur mycket fint som helst. har ju alla andra somrar haft både blommande och ätliga saker på balkongen men tänkte hejda mig i år då det blommar som bäst när vi kommer vara bortresta. så resonerade jag iaf till jag såg allt fint. som sagt.
efter att ha vinkat av min mamma vid bussen
drog jag en repa dit med cykeln.
massor av amplar med jordgubbar och smultron hängde både här och där. och basilika stor som jag-vet-inte-vad för endast 47kr/st! fatta, hade jag haft bilen hade jag gått totalt bananas där bland alla blommor och blader.
 tur jag verkligen är som mitt stjärntecken beskriver; envis som en oxe, för cykeln blev då vällastad. efter att ha gått bara från kassan för att lasta allt kände man sig mindre fräsch och sen efter att ha haft en gigantisk surfinia (?) i korgen, klämt fast smultronet på pakethållaren och placerat den gigantiska basilikan i min tygkasse på styret och gått några kilometer (för att hålla koll på all packning) med begynnande skoskav i 25 grader tryckande värme så var jag äntligen hemma!
smultron!
och den stora stora basilikan
min loppisfyndade keramikampel hängdes också upp men den har jag tyvärr inte hittat nån lämplig blomma till än. tycker den är rätt fin som den bara är också...
och där i hörnet kom den cerisefärgade blommiga saken upp. har även bytt ut vår blekta bambujalusi mot en ny mer svart och hittade denna på rea hos jysk just nu.
efteråt tog jag med mig lite läsning och nektariner ut
och slog mig ner i soffan
sen fortsatte jag njuta av varm sommarkväll, solning, lite läsning, middag och ett och annat smultron.
 
 en rätt soft söndag i mina ögon
<3

Inga kommentarer: