onsdag 4 september 2013

om packningen


och jag har blivit bättre men är långt ifrån bra. det här med packningen alltså. kom hem med flera oanvända linnen och koftan jag packade, jag frågar mig helt enkelt - varför togs den med ö.v.e.r.h.u.v.u.d.t.a.g.e.t med tanke på att det var mest 35 grader eller mer hela tiden.



nåja. bilderna visar grejer som kom till användning iaf. 
som skorna jag panikshoppade på 10 minuter 
(in i butiken, provade den ena, provade en annan modell, bad om den andra skon till första modellen, prövade igen, vände & vred, gick lite på stället, betalade och vips ut) 
samma kväll som vi skulle åka.
 välanvända. sköna. funkar till mycket. 129 pix på rea 
och äkta skinn. 
jojo! 
klart nöjd med mitt köp.

slappebyxorna från lindex som var med förra gången oxå. helt underbara på flygresan när det kan bli lite dragigt. basic tisha till det. och lite kalabalik-armband för lite mera piff!

sköna svala omlottklänningen från hm som även den köptes bara nån dag innan avresa och då jag kommit på att jag inte äger en enda kjol och de klänningar jag har är mer för höst/vinterbruk.

pashminasjalen som användes som filt på flyget när jag bredde ut mig på tre säten och tog en lur (och nej, andra passagerare behövde inte maka på sig för min skull - planet var halvfullt vägen ner), eller som extra filt en natt på rummet när ac:n levde sitt eget liv och gick av och på omvartannat. eller ihoprullad som kudde mot fönsternischen på planet. eller dämpning runt flaskor och annat i packningen. 
ja ni fattar - väl använd.
pocketbok på det. två stycken. som jag bytte mot andra i receptionens lilla bokhylla efter jag läst ut (gillar!).

och så lite mera kalabalik
funkar så bra till både vardag & fest.

hur brukar era packningar se ut? välorganiserade outfits där alla plagg används eller en hel hoper med kläder som inte ens luftats när ni kommer hem igen?

Inga kommentarer: