måndag 31 augusti 2015

om att ta sig an en nystart

och på bordet står gladiolus från helgens storhandling. jag har tagit en rask långpromenad och ska göra mig klar för att återigen bege mig mot Vindeln och den bästa skola jag nånsin har gått på. förra året den här tiden var lite nervöst pirrig men så känner jag inte nu. dock lite fundersam hur jag ska utforma mina första veckor då jag bara i veckan fick veta att huset jag ska jobba i är utdömt pga för dålig luft och nu måste nya lokaler hittas till keramik, glas och återbruk. jaja. det ordnar sig. finns säkerligen en massa mer som jag kan ta tag i. bland annat ska vi få schemalagd yoga och så är det nån kurs i personlig utveckling som vi ska få gå och det låter ju bara hur bra som helst! sen väntar ju en intervju i slutet av månaden och så ska vi fara en vecka till varmare breddgrader, jag och maken. den här hösten alltså, vilken härlig sådan det kommer bli!

Inga kommentarer: