lördag 13 december 2014

om en fin kväll med klassen

och förutom bortfall på tre så var klassen samlad här igår
 för glögg och en total höjning av blodsockret. vi satt och pratade om första intrycket av varann den där allra första dagen och vilka förutfattade meningar vi hade. hur jag själv mindes att tågresan hem var trevlig om än krystad och jag tänkte att "åh jisses, ska det vara såhär varenda dag nu, att vi måste sitta och artigt kallprata med varandra i två terminers åkande"? och idag känner jag att vi inte hinner surra klart om allt på dagarna. så den där kvällen igår den var riktigt kul, att få prata och skratta och inte bli störda av, om än roliga sådana, skolgrejer som måste tas tag i.
 
min klass, så olika filurer vi är allihopa -
 och jag tycker så mycket om att få tillbringa dagarna med dom.

Inga kommentarer: