fredag 7 november 2014

om att göra nåt meditativt

och som sedvanlig fredag så slutade vi tidigt.
 hade egentligen nåt ärende till stan men hoppade av bussen vid min
 vanliga hållplats, gick hem, tände ett ljus och gjorde en kopp te.
 lät radion som jag annars knäpper på vara tyst och det enda ljud
som hördes därefter var lite sörpel från ett hett te
 och knackandet av det där ägget jag skulle äta.
och så satt jag där länge. funderade på att läsa nåt
 men tänkte att hjärnan skulle få vila lite och ägnade bara tiden
 åt det där teet och att meditativt titta på den stilla ljuslågan.
 
 vi har haft två intensiva veckor med lampbygge
 och jag beundrar lärarens tålamod, verkligen.
 jag stressade av vana upp mig en aning men vet ni,
 förutom lite kopplande av stickpropp så är den klar.
 ska visa er snart.
 
till dess, njut av fredagen <3

 

Inga kommentarer: