fredag 17 oktober 2014

om att häpna

och jag häpnar nästan över mig själv som börjat gilla sånt jag definitivt inte gillat förut. men så kommer man till ställen där man
 ser det hela med nya ögon. minns ni tex det här inlägget om när vi var
 till sågverket och jag inspirerades massor av hur de använt sig av
 små näverkorgar för att ha smörskålen i? såna finns här nu.
efter kii:s visning under umeå fashion week när de öppnar upp
 butiken för shopping såg jag den igen, som en del av deras
 fantastiska interiör, som jag förvisso sett förut men förträngt
 - kaffeburken i trä och näver.
så denna gång bombsäker på att jag ville ha en sån så checkade jag
 ut en kvart innan dagens slut efter en mördarvecka med sketchUp
 och stegade snabbt upp till lokala loppisen innan min buss
 skulle rulla hem och lycka, den fanns kvar!
 
nu önskar jag bara att vi hade vita bänkskivor för att den
 ska komma fram bättre för himla fin, det är den.
 
i really do love loppis!
 

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Fin! Har en liknande från min mormorsmorfar :))

Verkar va en riktigt rolig linje du går på också! :D

tina sa...

fjällripan: ja visst är de, och kul att ha en med affektionsvärde som för dig :)

och utbildningen, ja den gillar jag skarpt! är verkligen glad att jag tog tag i det där som jag drömde om (eller en del av det iaf :)). visst var du intresserad av en utbildning också, eller tar jag fel? vad var det?