lördag 12 juli 2014

om en bomb som slår ner (men ändå inte)

och jag blir mer och mer övertygad om att den där magkänslan
jag har inte är nåt att bara vifta bort. jag menar, jag var 110% säker när en av mina nu fd arbetskamrater hade varit på intervju i stockholm som nyutexad jurist bland många sökande att
hon skulle få tjänsten. och det fick hon.
eller som när min kompis skulle ha barn och jag bombsäkert svarar att det blir en tjej (jaja, där är det ju fifty/fifty men ändå) när hon frågar vad jag tror de blir efter deras ultraljud.
har fler exempel också.
som när vi nu var nere på sågverket på kristi himmels jag och maken. kom in på samtal om jobb och utbildningar tillsammans med en av ägarna, david, och direkt efter att han gått fick jag en känsla av att de är på väg att sälja trots att inte ett ord yppats om någonting sådant, inte en minsta antydan,utan mer bara prat om drömmar (mina) och projekt (som sågverket).
så i morse vid frukosten där jag sitter med mitt instagramberoende slår bomben ned, fast jag på nåt vis hade det på känn. får upp ett inlägg från tidningen Residence flöde.
mitt drömställe, min stora inspirationskälla
och andningshål är nu till salu.
för visst kan ni förstå att detta är ett andningshål? som jag sovit gott på det här stället, vaknat med solsken genom rullgardinen och galande tupp utanför och bräkande får i hagen. det är himmelskt.
eller alla frukostar, middagar och brunch i den här snygga restaurangen som ätits och varit så gott. och se där, där till vänster sitter min mamma och jag, för jag ville ta en helg och visa henne nåt av det bästa som finns här i norrland. och samma helg visade det sig tydligen vara en mäklare på plats, för idag vid frukosten släpptes en bomb som jag på nåt vis ändå var medveten om - djupt därinne.
 
älskade sågverket är nu till salu och fler bilder och annons
hittar du här
 
(tack till camilla eggenberger, mäklare hos fantastic frank, som gav mig tillstånd att använda deras bilder)
 


Inga kommentarer: