lördag 24 maj 2014

om rost

och är ni också såna, som kan gå till ett ställe för att äta eller fika bara för att miljön är så genomtänkt? jag gör det. självklart så ska det ju smaka gott det man stoppar i sig också! men, om det är både och - ja, då återkommer jag gärna igen och igen.
 
min mamma kom till stan idag och med kulturnatta pågående samtidigt som sol och värme så gissade vi på att alla ställen skulle vara knökfulla men som tur var, så fick vi plats på en favorit till oss båda - rost.
 
jag har skrivit om det här stället förut men nu huserar dom i nya lokaler, tillbaka på den första adressen de hade innan utopiagallerian skulle börja byggas och de fick flytta på sig. och maten är i stort sett detsamma som alltid men inredningen, lite av det gamla men mycket nytt och snyggt i en blandning som bara gör det sådär perfekt som jag själv skulle velat komma på.
 
idag tog jag en äppelsallad med russin och rostade mandlar...
 
och mamma högg in på färskosttallriken
 
och så satt vi länge och pratade, njöt av en lördag och äppelsallad och färskosttallrik och den enormt fina miljön. och så tänkte vi att vad härligt att det faktiskt börjar vara soligt och varmt ute, så ens favoritställen börjar med uteserveringar så man faktiskt har en chans att få plats sådär, mitt på lördan vid lunchtid, när det annars brukar vara just knökfullt.
 
ja, rost är allt en pärla här i Umeå!

 
 

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag kan gå väldigt långt för rätt miljö (och kaffe). Viktiga saker ju, att känslan är rätt. Detaljerna, menyn, personalen. När allt stämmer kan jag vänta länge på bord! Rost såg underbart ut...

Anonym sa...

Ser jättefint ut, får bli ett besök vid nästa Umeåvisit:)
//
Caroline

tina sa...

pim: jag håller helt med dig! du som bor i skåne, har du några tips därnere? ska till malmö i augusti, kanske en utflykt på österlen beroende på sällskapets önskemål...

tina sa...

caroline: ja, jag rekommenderar det verkligen :)