lördag 10 maj 2014

om att vara skeptisk till soppa

och jag har svårt för soppa. eller släta varianter iaf. tror det sitter i sen skoltidens spenatvariant som gav mig kväljningar. men så i mitt bloggkollande så hamnade jag hos bloggen rackarungar och hittade där en variant som lät väldigt god!
 
 hade ju inte tillräckligt med creme fraiche hemma så man tager vad man haver - i detta fall turkisk yoghurt
 
jag gillar ju att förarbeta - hacka, skära, måtta så man inte står där med värsta paniken när allt kokar, bränns, sjuder över ni vet
 
vi toppade med stora klickar creme fraiche
(jaja, jag har aldrig påstått att jag är nyttigheten personifierad heller)
och räkor på toppen
 
och resultatet?
supergod och kommer definitivt att gå i repris hos oss!!!!
 
 
här har ni
 
enjoy!
 

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Men så gott det ser ut!! Måste testas :))

tina sa...

fjällripan: bara gör´t, den är supergod!!! Medans jag åt mitt fil på jobbet igår så tänkte jag på den soppan, haha :)

Frida G Svensson sa...

det såg riktigt gott ut!

tina sa...

Frida Svensson: Frida, för att vara en icke så stor soppfantast så säger jag; prova, please prova - den är underbart god :)

Tack för att du tittade in hos mig :)