onsdag 14 maj 2014

om att längta ut till havet igen

 
 och jag sitter och tar det lugnt inför kvällens jobb. solen gassar in genom våra köksfönster och jag drömmer mig bort till havet med korvgrillning, frisk luft och slutligen en plats i lä där solen får värma min nästipp
 
innan vi for till tyskland hade vi en sådan lördag. packade ryggsäck med termos och köpte med lite korv och grillkol då vi inte visste om vedförråden skulle vara tomma
 
och jag kanske har en smygpyroman i mig för jag älskar eld. det är nåt fridsamt över att bara sitta och stirra in i lågorna och släppa alla tankar man har annars...
 
och efter lite för mycket av det goda så tog vi en vilopaus...
 
och njöt lite extra av utsikten innan det var dags att åka hemåt igen
 
men nu så är det snart dags för kvällsjobb men havet, ja - det måste vi nog åka tillbaka till inom kort.

 
 

Inga kommentarer: