söndag 5 januari 2014

om två tips!


 och att fota vad vi ätit och få bacon att se aptitligt ut 
på bild är inte lätt, jag vet. min dator är dessutom tröttare än tröttast och av de bilder jag tog så fick jag endast in 
tre ynka vid överföring och då höll jag ändå på ca en kvart. 

hursom.
där franska gränsen tar vid inte alls långt från makens föräldrar i tyskland finns ett ställe där vi brukar mumsa i oss godsaker när vi åker över. ibland längtar man ju kolossalt mycket efter såna där specialitéer men man kan ju inte flyga kors och tvärs hursomhelst för lite krubb så när vi hittade det här receptet var lyckan stor!


och hur fint det än må vara med oljade bänkskivor av ek i köket så är det ju inte vidare praktiskt. kavling av degar som lämnar fettfläckar är ju ingen hit och snacka om att underlätta arbetet när vi hittade detta istället för att behöva hålla sig inne på bakplåtspapperets kanter. nu kan man kavla (nästan) bäst man vill.

så det får vara kvällens (två) tips:

praktiskt bakbord och lite fransk "pizza"

you´re gonna love it!

Inga kommentarer: