torsdag 2 januari 2014

om att fira ett nytt år



 och så har vi gått in i 2014, ett år som jag tror, hoppas och vill kommer vara mycket bättre, på många plan, än vad föregående var.


  fick ett kalaserbjudande via nåt nyhetsbrev jag signat upp mig på för evigheter sen och femhundra för en natt för två med frukost är väl inget man kan säga nej till när man får nybyggt och fräscht, härlig utsikt från nionde våningen och snygga detaljer och ett badrum klätt med vacker mörkgrå marmor.
så valet att fira nyår i grannstaden blev ju rätt lätt!

vi tog en fika på stan innan allt stängdes, gick en sakta promenad och kollade skyltfönster och mäklarannonser på fina och framförallt prisvärda hus och när det mörknade på återvände vi till rummet för att göra oss klara för middag.

som vanligt så körde jag på mitt safetycard - gubbyxan med stövletter, finstickad lite pösig tröja (som perfekt döljde allt det där man dragit på sig runt midjan) och så det där blinget som jag är så fasligt nöjd och glad över att jag köpte från edblad.

eftersom vi hade bord bokat redan klockan 18 så drog vi oss undan till rummet efter att ha njutit av hängmörad ryggbiff och efterrätt på det. mätta, belåtna och lite trötta kröp vi ner under frasiga täcken och såg på film innan vi gick ner en sista gång, mumsade i oss en charkuteribricka med dryck och inväntade raketer och tolvslag.


morgonen efter vaknade vi upp till dimma. vi drog oss länge, jag frossade i mitt sista stora inköp av magasin och maken följde tysk tv:s rapportering om Schumachers olycka.


och så startade det nya året, med lång dusch i ett marmorklätt badrum to die for, hotellfrukost med juicer, äggröra och croissants och svagt sorl från lite rödögda men glada människor och så vi två som funderar på att göra hotellboende på nyår till tradition.

Gott Nytt År! 






Inga kommentarer: