fredag 11 oktober 2013

om en kväll på kii


och umeå fashion week pågår just nu så igår trotsade jag min förkylningströtthet, klädde mig varmt men i annat än gå-till-jobbet-kläder och satte kurs med cykeln mot stan och en dejt med min vapendragare, sofia, på kii för att kolla in deras modeevent.

jag gillar verkligen hur de inrett butiken, med gamla nötta möbler, ruffiga krukor och mode blandat med smycken och snygg inredning till salu.

det var knökfullt med folk och det kan jag förstå. har förvisso bara varit på två av deras jippon i samband med fashion week men oh my, de har verkligen fantasi att kunna göra nåt som sticker ut. igår levande skyltdockor som plötsligt "vaknade till", brast ut i sång och dans och showade inne i butiken. det bjöds på musik från dj, dryck och goodiebags och god stämning.

härliga flaskor och vackra marmorfat!

även jag kom hem med påsar...

bl.a något stickat, mjukt, grönt och skönt!

nej, den där koftaeran kan jag nog inte riktigt lämna än :) 

Inga kommentarer: