tisdag 7 maj 2013

och vi kom ju inte enbart hem med servetter 
från den där ikeatrippen på 1 maj, åh nej.
kaktusletandet är härmed oxå över då man fick en 3-pack för ynka 49kr.
det är ju egentligen lite skrattretande att jag funderat på floristutbildningen.
jag menar,
jag har lyckats dräpa gud vet hur många växter här hemma och anledningen att de inte blivit fler är nog för att min kära moder besökt oss, 
och därmed vattnat törstiga stackare, 
så pass ofta i samband med sina sjukhusbesök.

fast jag gillar ju färg och form, och mera snittblommor än krukväxter då.
men på den där kvällskursen i blomsterbindning skar jag mig.
v.a.r.e.v.i.g.a g.å.n.g.
jag tömde plåstertavlan inne i lokalen.
only me.
men väl omplåstrad så duttade jag ju och höll på och lyckades väl rätt bra ändå.

men åter till kaktusarna.
den tredje planterade jag ner i glaset som blev över från 
hm-ljuset som brunnit ut.
och så fyllde jag upp med dekorationsgrus 
för att stadga upp den lilla rackaren
tja, den som lever får se
om dessa små överlever 
i min omvårdnad :)

Inga kommentarer: