söndag 5 maj 2013

och trots tre år på gymnasiet med inriktning restaurang så är matlagning inte mitt största nöje, så när maken vill testa att laga gnocchi med baconlindad sparris till middag, tja - vem är jag då att säga emot :)

istället roade jag mig med att diska 
(jo faktiskt, jag gillar helt ärligt att diska)
assistera lite vid matlagningen samt duka 
och där göra det svåraste valet av alla; vilka servetter ska man ha?
jag har ju ett gäng.
så att säga.
och den hemlagade gnocchin då?
jodå, med beröm godkänt!
en lite sen middag framför tv:n, 
två avsnitt på netflix med house of cards,
 chokladdoppade kaffebönor och blädder i älskade hem
- rätt schysst lördag ändå 
(även om jag och maken inte är på samma våglängd angående växttrappan jag var så inne på men, än är vi inte färdiga i den diskussionen :)).

har du gjort nåt kul idag?

2 kommentarer:

Mia R sa...

Lite impad av M är jag allt :) o maten såg jättegod ut..såå gott m gnocchi o sparris är ju alltid Nam Nam ..vi saaaaaknar er !! Kram

tina sa...

mia r: han är superduktig på att laga mat - tja, han är faktiskt väldigt duktig på det mesta, min egen lilla "ernst" :)

vi saknar er med, ska ni upp nåt framöver?

kram