lördag 20 april 2013

och under dagens kaktusletning sprang jag istället på en kraftigt nedsatt hortensia. yvig och spretig till priset av ynka 40 kr kunde jag bara inte med att lämna den kvar men väl hemma fick den sluta som krukväxt 
(skulle nog aldrig överleva här heller förvisso) och istället fylla våra vaser.



hortensian ja, en sån där blomma som mormor fick vareviga morsdag i en kruka märkt just "morsdag" samt årtal och som jag dissat totalt under alla år när jag istället skulle ha "strama" krukväxter, inget blommande sådant därhemma.

men nu.
jag älskar den, och skulle jag gifta mig idag skulle den nog få agera huvudakt i min bukett.
fast nu är det ju redan bortgjort för evigheter sen, så istället får den  ge lite färg åt våra rum.




och en liten stackare fick sin plats på sängbordet

tillsammans med den där broschyren, som jag bläddrat i både baklänges och framlänges alltför många gånger nu.

hörrni, middag i ugnen, makens fyndade john mayall-skiva i cd:n och jag har nya allt i hemmet
som väntar, 
hur ser eran lördagkväll ut?

Inga kommentarer: