lördag 27 april 2013

och om ni undrar vad som är på gång här med hela cykelparaden så kan jag berätta att det är alla nyfikna, inkl mig själv, som ville kolla in när kii körde en nyöppning efter att ha tagit över  café schmäcks gamla lokaler vägg-i-vägg.
kii har ju fått ta emot priser  som årets modebutik i sverige 2003 samt årets butik i sverige 2008 och de har haft inriktning på kläder, skor och smycken.
på senare tid har de dock börjat med lite inredning och nu när de slog upp portarna i torsdags kunde man se en utökad del av detta, samt mera mode för killar men även barn.
jag drog med mig min vän sofia och kollade in utbudet (sofia mest kläder och jag inredningen, både butikens och den som salufördes!) och det bjöds på kaffe av costas och livemusik genom dj.

lite bilder kanske?
söta små kubljusstakar från house doctor
coola smycken
mera lampor och ombloggade bokstavsmuggar
så enkelt, så snyggt!
och så den där fågelskapelsen man trär på en glödlampa som jag inte kan bestämma mig för vilken jag ska ha hängandes här hemma;
svart-vit-guld eller silver?
och min vän sofia funderar på vackra knappar att piffa upp en gammal kappa med
schyssta flaskor & fjädrar
tja, why not?
och så det som jag förälskade mig i mest;
den väldigt snygga utformningen av butiken och skyltfönstren

(eller det och alla lampor, smycken, ljusstakar, muggar...)

ps, kii har en blogg också som ni hittar

Inga kommentarer: