måndag 25 juli 2016

om att vara solokvist

och maken har ju åkt hem till sina föräldrar i två veckor
 så då tänker jag att jag ska passa på att ha det bra på
 mitt håll, jag med, trots att jag jobbar.

och vad har jag hunnit med då? 
jo!
har varit på två loppisar, gjort stan och fyndat på slutrean,
 ätit en smaskig mjukglass (blåbär is my favourite!), 
cyklat och njutit av värmen, varit hos god vän och blivit bjuden på jordgubbar direkt ur landet, plundrat samma väns vinbärsbuske på solvarma bär och sen fått äta nybakad rabarberpaj bakad av vännens sambo. 

och så har jag veckohandlat helt själv vilket var lite konstigt men också befriande på nåt sätt; jag fick ju köpa precis det jag ville ha och tyckte om, ingen som protesterade eller hade vetorätt på nåt.
 så det blev en hel massa godsaker. igår kväll åt jag räkor bland annat och det var så himla gott!

men visst, hur gott det än är - 
jag längtar ju ändå efter min andra hälft <3

Inga kommentarer: