måndag 12 oktober 2015

Om Grandpa, Sixten och Frans

 och så har jag och Ti, den andra tjejen som läser fördjupningsterminen med mig, blivit tilldelade ett stort projekt som jag framöver ska visar er mer av. så i fredags tog vi flyget ner till Stockholm, kröp omkring med en tumstock, penna och papper mest hela dan och sen satt vi med ncs-index och försökte ta fram färger och klura ut ett koncept. efter massvis med timmar drog vi så en sväng på stan innan vi checkade in på hotellet och sen gick ut för att äta.
 
vi gick till Sixten och Frans på Kungsholmen och där beställde vi öl och medan vi trötta och hungriga väntade på varsin ryggbiff så var vi ju tvungna att uppdatera oss om vad som hade hänt i omvärlden
 
 och så fick vi den här charmante snyggingen i bordet bredvid. en sån ras som maken talar om när vi snackar hund här hemma, fransk bulldog. och jag blev kär.

 men inte bara i hunden utan i interiören och stämningen -så jäkla snyggt och bra komponerat. och ryggbiffen? den var underbart god!
 
 Sixten och Frans delar ju igång och lokal med Grandpa - en butik som även den är rackarns snygg. den hade ju dock stängt när vi var där så dagen efter gick vi in och kollade på snygga prylar, kläder men givetvis också på interiören.

och jag spanade in den där lampan som jag så innerligt vill ha
 
Den får nog bli mitt nästa inredningsköp.

Inga kommentarer: