fredag 4 september 2015

om att bli tydligare med vad jag vill och önskar

och igår gjorde vi dreamboards som vi redovisade för varandra efteråt. min har reducerats och komprimerats sedan förra året då jag tack och lov blivit på det klarare med vad jag vill i livet. vissa saker verkar vara konstanta, vissa har tagits bort och några har tillkommit. röda torp med vita knutar har jag släppt och istället riktat in  mig på funkisstuket med öppna vidder omkring mig. kaminer och öppna spisar hänger kvar, kuddar och porslin likaså liksom resor odling och får. och så jobbet på IKEA förstås. det som här har fått en liiiten liten bild men som är något stort i mitt liv. övriga bilder i högra hörnet representerar kreativitet i formen att jag vill jobba som butiksdekoratör, inreda caféer och restauranger och att jag vill ha ordning och reda. en kajak har tillkommit men är något jag drömt om väldigt länge och rymmer jag ingen sådan i vårt garage nästa sommar så blir det en stand up paddle board åtminstone. och så har jag bestämt mig för hundras. vinthund av nåt slag, gärna en whippet...eller två. och så det absolut viktigaste av allt, det jag har i mitten - min man. om jag så fick alla önskningar att slå in, vad vore det om jag inte fick dela allt detta med honom?

Inga kommentarer: