onsdag 6 maj 2015

om vad som hänt sen sist...

 
 och sen sist så har jag fyllt år, 38 närmare bestämt (men känner mig som max 25), och blev så otroligt fint firad av mina klasskompisar med tårta, ballonger och skönsång som fick mig att totalt brista ut i hejdlöst gråtande - av glädje och otrolig tacksamhet <3
 
 jag har intagit middag med en av mina jobbkompisar som nu sagt upp sig och flyttar söderöver - roligt för henne men himla tråkigt för oss
 
på skolan jobbar vi vidare med biblioteksprojektet
 och tiden bara tickar iväg...
 
 ännu mera äta ute, här på le garage - så gott, och så snygg miljö!
 
vi har haft besök av den här sköna bönan som anser att om man inte spikar fast listerna så är det fritt fram att använda dem som tuggben :)
 
det har även dragits en snabb sväng till det blågula varuhuset och spanat på lampor och stolar och bord och och och....
 
 så idag har jag följt min älskade mamma på uppföljning efter hennes operation. jag brukar ha en extremt bra magkänsla och kände starkt att det skulle gå bra men trots det ska man ska ju aldrig vara för kaxig men vet ni, av tumören i hennes bröst så fick de bort allt och av de lymfkörtlar de plockade ut så fanns ingen spridning.
yääääääj!
 
sen ramlade jag halvt om halvt i trappen på östra station idag (note to self: uppdatera dig inte på projektfrågor i Facebook-appen när du går i trappor!) så min högra fotled har ett stort blåmärke, en extrem svullnad och inte så rolig värk men efter tupplur (luften gick ur en efter allt ståhej) och middag så är känslan ändå så här!
 
ha en fin kväll allihopa!

Inga kommentarer: