onsdag 25 mars 2015

om att blanda gammalt och nytt

 och jag fick ju som sagt med mig en fin bit tapet från besöket hos handtryckta tapeter och sen dess har jag bara längtat efter att få tag i en ram från det blågula varuhuset. det har inte blivit av med nåt eget besök då det dels är 25 mil enkel väg och man har haft fullt upp med annat. så messar en av mina klasskompisar en söndag och undrar om det är något jag behöver då hon liks åkt ned. yes!

snyggt mönster då som nu, mer än 150 år senare
 
 
med fikonträdet som tappat alla sina blad så är det än vackrare att ha fått in lite grönt i vardagsrummet som annars mest går i svart och vitt. och även om just denna och vissa andra tapeter kostar en hel del att köpa in så är det ett rätt enkelt sätt att få snygga motiv på väggen. tycker man trots det att det blir en hel del pengar så kanske man kan gå ihop med några andra och förhoppningsvis dela på en rulle som man gillar!
 
 

Inga kommentarer: