onsdag 7 januari 2015

om vardag och drömjobb

och så är vardagen igång igen, åtminstone för min man. själv har jag tre lediga vardagar att njuta av innan skolan tar vid och vet ni, jag längtar samtidigt som det är med dubbla känslor för tiden där går allt för fort och vips så kommer det hela vara över snabbare än man hunnit blinka. fast jag siktar ju mot nåt, min drömarbetsplats och nu har ett första spann av tjänster börjat läggas ut. helt seriöst så hade jag ingen större aning om IKEA överhuvudtaget innan jag var 18 men väl där på första besöket så föll jag pladask och handlöst på en gång! trots 25 mil enkel resa så har det blivit mååånga turer dit, massvis med
 uppdateringar för hemmet och totalt 6 planeringar och ombyggnationer av kök och kokvråer. och än är vi nog inte färdiga för idéer har man ju många. alldeles för många ibland. det är väl bara det där huset som allt ska rymmas i först. jobbet och sen huset. men, tills mina favoritområden utannonseras så vankas först en termin av återbruksprojekt, besök på både Formex och Möbelmässan och en hel del annat kul att ta tag i under våren.
 
 först har jag dock tre lediga dagar att fylla -
färga min trista utväxt, måla lite och träff hos klasskompis för att uppdatera oss om våra jullov och gå vidare med våra stickningar.
 och så ska jag njuta av tulpanerna, mina fina favoriter. två buntar för 40kr på ica:t och snabbt gled de ner i korgen.
 
ha en fin dag alla <3
 

 

Inga kommentarer: