söndag 28 december 2014

om att lära sig mer

 och jag har tänkt att under de här terminerna ska jag ta tid
 till att vara mer pysslig och lära mig mer. som stickning t.ex.
  en tjej i klassen som jobbar på garnaffär och micklar med stora projekt som tröjor och sånt har fått lära mig. igen.
jag kunde när jag var liten men sen har det fallit i glömska.
 
det har blivit en tub hittills, den ovan, i rätstickning.
 förra veckan köpte jag på mig mer garn för att göra en halsduk
 med både rät och avig stickning men se det var klurigare.
 har youtubat hejvilt och försökt göra som teckningarna i böckerna ovan men jösses, jag är verkligen född med tummen mitt i handen. besökte tillslut garnaffären som hon jobbar i och fick
 hennes chef att visa en live tutorial och efter det funkade det!
utom ändsidorna. dom ser rent sagt förjäkliga ut.
så jag fortsätter med det räta tills lovet är slut och
 mästarinnan är tillbaka för att en gång för alla hjälpa mig
 få till det med det aviga för att sticka, så himla meditativt det är. om det funkar som det ska villsäga.
 


Inga kommentarer: