tisdag 30 september 2014

om att ha huvudet fullt

och vi håller på med photoshop i veckan vilket är helt nytt för mig.
jo, jag vet vad det är men jag har bara aldrig använt mig av det.
  läraren som kör med mac och en själv med pc, och som vant säger klicka här och klicka där och vars knappar alla är på svenska
 medan en själv sitter med engelska sådana försöker ju så gott han kan att lära en gammal hund att sitta, alltså moi. pust.
 det går sådär kan jag väl säga och att det blir lite grötigt
däruppe i hjärnkontoret är väl en mild omnämning.
 så igår kväll började jag min fotokurs för att lära mig komma
 ur autoläget jag alltid kör med.
 där var det en massa prat om slutare, bländare och iso.
 höga och låga tal. bakvänt tänk.
ännu mera gröt.
 
det blir trötta hjärnceller och imorrn,
ska jag försöka komma i säng i någorlunda tid.
det behövs kan jag säga. men roligt har jag!

Inga kommentarer: