lördag 18 januari 2014

om att inte planera för mycket

och det är äntligen lördag igen. har jobbat kväll i veckan i  med cykelturer hemåt efter midnatt i minusgraderna och längtan efter att krypa ner i fluffiga täcket för att där upptäcka att nej, så lätt går det inte att somna.


så efter att ha ugglat runt till typ tre på nätterna och varit som död vid uppstigning på morgonen så är det nu helg. en sådan där förvisso tvättmaskinen är igång men som vi också har kunnat äta frukost tillsammans och gjort planer på att besöka fiket här i vårt kvarter och hämta ut en sak vi beställt till hemmet.

jag försöker att inte planera för mycket nu. låter min kalender för fritiden vara rätt tom och låter dagsformen avgöra vad jag känner för och om orken finns. visst, jag har vänner som får vänta på att jag ska komma igen men resonerar som så att det viktigast är att jag kommer igen. så med det sagt så fortsätter jag tillsvidare att ta vara på långa helgfrukostar och kanske nåt besök då och då på fiket med de godaste semlorna i stan. 

trevlig helg på er <3 

Inga kommentarer: