torsdag 26 september 2013

om snö och krimskrams


och det blir mycket av varma drycker dessa dagar, te och kaffe. ute ligger blöta spår av vad som sägs ska ha varit snö som fallit. jag hann inte se den och vill inte heller göra det. sand mellan tårna är nog mer min melodi. och när jag ska välja smak till min tesil så kollar jag upp på hyllan av kaos. kaoset som jag ändå gillar. prylar jag har så svårt för att göra mig av med, karaffer, ljuslyktor, vaser, burkar och annat krimskrams. 
fjärilsasken som kan rymma hemligheter eller bara något sött, mormors gamla fruktskalknivar eller stora vita vasen jag fyndade för en euro på loppisen i tyskland.

ibland tänker jag att jag ska göra mig av med allt. rubbet. varenda pinal i hemmet. förutom kameran då. och min tyghund som jag haft sen jag var nyfödd och som all stoppning snart är borta ur. men resten. stooor loppis. och sen ska jag ta med mig de kronor som den inbringar och mannen, och så lämnar vi för gott och åker till ett ställe där snön aldrig faller.

Inga kommentarer: