lördag 21 september 2013

om lördagsmorgonen

 och när man haft tre arbetsveckor i rad där man klivit upp 04.30 så är det rejäl sovmorgon när klockan visar 07. så jag klev upp, på med kläderna och med håret i fultofs begav jag mig ut på min vardagsrunda som jag försakade igår.

 efter att ha mött bara kvinnor som drar morgonkissen med hunden, intervalltränar eller som jag som försöker på ett mellanting mellan att röra på mig, njuta natur och få in nya vanor så är det skönt att komma hem, ta en dusch och göra iordning en frukost som man har tid att njuta av och som består av annat än mitt sportwasa med enbart kaviar och ett glas mjölk på stående fot.


så jag tänder lite ljus, intar frukosten framför tv4:as nyhetsmorgon och tänker att det här ska bli en fin ny rutin så länge jag har det här jobbet som gör att jag har arbetsfria helger


 nya favoritfatet till mackorna, te och en fin servett ur stora servettförrådet

och lisa miskovsky på tv:n som framför låtar från nya albumet umeå

 och nu har jag hela dagen framför mig, solen spricker fram och jag ska väcka min bättre hälft som efter kaffet drog sig tillbaka till sängen igen.

till er alla, 
ha en underbar lördag.

ps, 
missa inte 
det här klippet
från morgonens avsnitt av tv4:as nyheter.
tänkvärt. och inspirerande.
<3

Inga kommentarer: