fredag 16 augusti 2013

semester!


och vårt besök reste vidare uppöver,
 mot kiruna och vandring i abisko,
 med tåget i morse och jag fick ett mess med ett inledande "brrrr" och nåt om att vintern hade anlänt däruppe.
nåja. 
det är ju en smula ironi och såklart att vintern inte är där.
än.

men,
kylan gör sig mer och mer påtaglig här med. 
fuktiga råkalla mornar där fingervantarna är obligatoriska när jag cyklar till jobbet och jag mest skulle vilja kränga på mig 
en mössa från början oxå.
 sen på eftermiddan när man svischar hemåt så är jackan överflödig och t-shirten räcker gott och väl.



och just idag tar jag en rask dusch därhemma, slår mig ner med nytt sällskap och två magasin som dimpit ner i brevlådan och den godaste lemonaden jag smakat.

och så börjar min semester.
två obetalda veckor men ändock. 
två.hela.veckor.

 sen är det september när jag äntrar jobbet igen, 
en av mina favoritmånader på min favoritårstid och jag har en stockholmsweekend att se fram emot under hösten och jag går in på ett vikariat med heltid under minst ett halvår.

och det går bra nu. det känns och jag mår bra. 
jag kan planera mitt liv om så iaf för bara sex månader framåt men nu, just nu, så ska jag fortsätta läska mig med lemonad och fira in min semester.

ha en fin fredag allesammans <3

Inga kommentarer: