lördag 24 augusti 2013

mina drömmars hus


och när jag talar hus, då är det just precis så här jag menar.

det är inte ofta umeå levererar på husmarknaden kan jag tycka, och med konkurrensen kring boenden så är det nästan bara att ta det som finns och göra det bästa utav husets förutsättningar istället för som det borde vara, att känna direkt man kör upp på tomten eller kliver innanför husets dörrar att här, 
här ska jag bo - det här huset är vi!
men här är det så, det här har allt som vi vill ha.
jag menar, kolla in:

utsikten!
ljuset!
kaminen!
rymden!
vattnet!

och vita råspontade väggar som jag bara älskar, spröjsade fönster och spegeldörrar

 här skulle jag sova som aldrig förr, och vakna upp till fågelkvitter

och jag skulle tom kunna bo i bara badrummet!

 här skulle jag sitta med kaffekoppen och solen på näsan, låta min superivriga framtida hund spurta järnet ner till sjön och friskt hoppa i för dagens bad och på kvällen skulle jag tända grillen för den aborre jag metat upp i sjön.

om mina drömmars hus vore mitt alltså :)

är det här oxå ditt drömhus?
kolla in fler bilder här,
 eller hela annonsen här.


Tack till Emelie på mäklarcity som framförde min förfrågan till 
säljare, mäklare och fotograf om lån av bilder!
Alla bilder lånade med tillstånd av fotograf Per Lundberg/Lumorfoto.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va väntar du på vännen go for it

Kram maria

tina sa...

maria: ja det skulle vara härligt, men ärligt talat är jag för feg med tanke på att en tjänst tagits bort, en har ändrat sin planer och sen vikariatet, som bara är ett vikariat, som skrivs med 6 månader i taget :/

men nån gång så kanske, kanske är det min tur med :)

kram tillbaka och hoppas du har det bra <3