onsdag 28 augusti 2013

i kassen från norrfrid...

 
och ni kanske minns den här bilden? kvällen då vi övernattade på norrfrid och tände en massa ljus i salen då höstmörkret trängde utanför fönstren.

jag älskar ju sånt, höstmörker alltså, och anledningen?
jo, man får ju tända ljus - en hel massa ljus!
dessa ovan var ju helt otroliga då de höll en evighet men det bästa, de rann inte alls. de står ju inte rakt i sina ljusstakar precis, jo nån kanske. men rinner de? nope!

så det blev ju ett packe sådana hem i kassen, 65 spänn för hela bunten tror jag det var - sjuuukt billigt, och så en sån där återbrukstuss som man kan använda i ansiktet att ta bort sminket med...

också blåbär i olika varianter (jag älskar blåbär!)...


 och så det där som skymtar till höger...
jepp, ännu en skål. blev helt såld när jag såg den härliga färgen och oregelbundheten i formen i dukningen nedan. och så är det ju keramik. som jag oxå älskar. bland allt annat. 

ja, jag sa ju det. jag gick allt lite bananas där i norrfrids gårdsbutik. ge mig lite mer tid så hade jag kommit hem med allt, jag lovar!

och i höst måste jag nog seriöst tänka på att ha lite loppis, rensa ut lite så mina hyllor inte bångnar totalt här hemma.

Inga kommentarer: