måndag 29 juli 2013

en spontan söndagsmiddag


och visst sjutton är det härligt när kompisar man saknat och som man tror är i frankrike på semester ringer och frågar om vi vill komma på spontanmiddag sådär på söndagskvällskvisten.
så vi hoppade raskt på cyklarna i solen, styrde kosan mot böleäng och en avstickare för inhandling av efterrättsglass innan vi parkerade oss hos sofia & mattias.

maken blev snabbt serverad ett vinglas hos grillmästaren medan jag höll sofia sällskap i tillbehörstillverkningen mellan mina små turer ut i trädgården med kameran.

och om och om igen sa jag till m att
tomater måste vi ha när vi blir med hus

och så kastade jag trånande blickar i deras trädgårdsland med jordgubbar och rabarber
medan jag norpade ett och annat vinbär från buskarna.

mellan varven att bära ut prylar och mat så klurade jag även på vars vi skulle kunna ha en likadan fin matta som jag hjälpte s att kånka från affären för några månader sen.
minns att den bossade ner min jacka en hel del men hey, 
det kan man ju leva med då den är så kalasfin :)

och så åkte stumpastaken fram,
the real version of it så att säga.
så.himla.fin!
(den med)

och ser ni sofias klänning? den som jag klurade på men som aldrig passade riktigt bra på mig.
på henne - som en smäck!
tydligen var den riktigt skön under varma dagar oxå...
(suck)

sen blev det middag och lagom till vi skulle sitta till bords lite molnigt och råkallt, så jag packade på mig en tjockare tröja och s matchade sin fina klänning med stickade tjocka strumpor :)
svensk sommar alltså, haha!

efteråt värmde vi oss med kaffe, te och efterrätt inomhus och gjorde upp planer på en gemensam tripp till huvudstaden i höst,
 med afternoon tea, spökvandring och lite-allt-möjligt 
på schemat.

tänk vilken rikedom att ha så fina vänner 
som dessa två!

Inga kommentarer: