fredag 7 juni 2013

och nationaldagen igår firade jag med att träffa min gamla kurskamrater från undersköterskeutbildningen jag valde att avbryta men som de fortsatte, och nu är klara med :)

vi gick till mysiga café göteborg där vi satt i trädgården,
 en brokig skara bestående av
 en svennebanan aka jag alltså, nebiyue från etiopien, 
khadijja från somalia & olga från ryssland.
  medans det på scenen pågick nån form av fitnesstävling mumsade vi i oss krossad kladdkaka med glass och pratade i timmar, om allt som hänt sen vi sist sågs, förra våren.
och är det nån gång jag verkligen känner mig rik så är det när jag tänker på hur många vänner jag har
och hur pass olika varann alla är
i nationalitet, yrkesliv och åldrar.

men alla vänner till trots, vet ni vad det bästa avslutningen på en sån fin dag är?

jo, 
att cykla hem
låsa upp dörren
fixa sig en kaffe
sjunka ned i soffan
och sitta tätt, tätt intill honom
  <3

Inga kommentarer: