torsdag 13 juni 2013

 och även om jag gillar att "personalshoppa" åt andra så har jag extremt jobbigt när jag ska köpa kläder åt mig själv.
för många år inom industri/kriminalvård med verkstadskläder och uniform kombinerat med en ruskigt dålig självbild och stora komplex gör att jag mest faller in i vanliga mönstret= 
 funktionskläder som är bra att ha när man far till jobbet.
och så en och annan kofta. kombinerat med byxa.
(jag är en byxmänniska). 
och nån tisha.
vill jag vara vardagsfin så kränger jag på ett lite kalabalik eller som ibland när jag är en riiiiiiktig daredevil, nåt större halsband från kedjorna.

som här:
oooooooooooh!
*viftar med händerna över uppståndelsen*
eller?

men den här veckan som varit så har jag gått riktigt bananas.
kommit hem med...få se nu...5 par skor 
(lugn, lugn...ska testas hemma i lugn & ro, INTE behålla alla)
och igår en härligt ljusblå blus i stuket som vackra
samt en kofta 
(here we go again) 
i ekologisk bomull från stora å:et
 koftan är makalöst skön, lite tung, och med följer ett smalt virkat skärp i samma spräcklighet men man kanske kan använda ett brett läderskärp, ha den helt sonika öppen 
eller med en koftnål kanske?

och blusen då
jo, himmelsk. i nyans. 
även den makalöst skön! 
slits i sidorna, liiite kortare ärm än fullängd 
och rak i modellen. 
och så lilla rynket på axeln, me like!
(bägge för 199 pix vardera
och blusen finns i flera färger)

 skorna?
för det första så lägger jag enbart rejält med pengar på OM det är dojjor som 
man ska träna i,
everyday-skor
och skor som ska klara norrlandsklimatet.

ska man annars bara ha dom då och då 
så blir jag rejält snå ekonomisk.
lägg därtill platta, breda fötter samt att jag ligger på mittemellanstorlek så har ni mitt dilemma.
men härovan ser ni iaf mina senaste inköp.

sandaletter med klack i lite gladiatorstil
(399kr)
samt converselookalikes som faktiskt var sköna!
(179kr)


som sagt, inte var dag som garderoben fylls på men ibland förvånar jag mig själv :)

har du hittat nåt kul plagg, kanske nåt reafynd rentav?
tell me!

Inga kommentarer: