söndag 10 mars 2013

och jag har ju läst en del kurser (nåväl, inget högskolebaserat)
avverkat naturkunskap och läst in och upp några ämnen.
påbörjade förskollärare men insåg snabbt att nej, nej, nej 
- that´s not for me.
några veckor in på andra terminen av undersköterske var åldrande och sjukdomar det enda som jag tänkte på, och var vettskrämd över, så efter praktiken tackade jag för mig.

men.

det finns ju också sådant som jag tokgillat.
bild och media under grundskolan var det bästa jag visste. 
kvällskurser i blomsterbindning och glasfusing var otroligt kul.
och så förra helgen. 
sköna hems inredningskurs som löpte under 2 dagar i centrala malmö, i vackra lokaler med rum i fil, kakelugn och gedigna parkettgolv. 
lägg där till makalöst god mat och inspirerande material, lärare och kurskamrater så var det en helg som fick full pott. 
 vi fick bl.a lära oss hur ncs-systemet är uppbyggt och fungerar
och hur otroligt viktigt ljus är i en möblering,
 både naturligt ljus och artificiellt
 och så fick vi para ihop oss två och två, bli tilldelade en person med lite biografi där vi som "slutprov" skulle skapa ett rum för den människan som innehöll delar vi gått igenom under kursens gång.

när man har svårt att flytta för en utbildning och istället vill gå en kortare variant har åtminstone jag tyckt det varit svårt att finna information om utbildningars innehåll och värde för pengar men,
den här kursen kan jag varmt rekommendera och de ca 4500kr den kostade kan jag säga att den är värd.

2 kommentarer:

Mia S sa...

Fina bilder! Kul att du är nöjd med din vecka i Skåne och Danmark såklart! Kram kram

tina sa...

mia s: mer än nöjd, men mest glad över att få träffa dig & johan såklart :)

saknar er väldigt ska ni veta, men har hört att skåne är kallt och snöigt igen - stämmer detta? brrrrr....

Kram!!