söndag 10 februari 2013

och med en sån där snålblåsig kall helg har vi mest hållt oss inomhus, röjande och rensande i skrymslen och vrår. även om det är massor kvar så känns det fasligt skönt att ha sorterat ut i sminket, badrumsskåpet och bland en drös med papper.

en hel sopsäck fick jag också ihop med för stort, för smått, för nött och urtvättat i textil väg och den där lådan med  barnkläder som jag samlat under en massa år men ömsom pytsat ut till bekantskapskretsen allteftersom tiden gått utan större lycka släpper jag nu iväg det sista av till välgörenhet.

jag kanske måste inse att det inte finns inskrivet på (vår) min livskarta...
idag tog vi en paus i den obligatoriska söndagstvättningen och begav oss till bildmuseet där vi kollade in en utställning som handlade om hur krisen i USA fått människor att lämna sina hem då de inte kunnat betala lånen och mitt i allt känner jag ändå tacksamhet för att vi dock har ett hem, mat på bordet och kan betala för vår existens.

men alla har vi våra kriser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fining där, saknar dig så mycket! Lördagskram på dig:-)
/Mia S

tina sa...

Mia S: Detsamma till dig, men snart ses vi :D

Kram