fredag 8 juli 2016

om att drömma om ett eget akantus

och ända sen jag var liten har jag älskat auktioner och loppisar.
 minns hur jag med min veckopeng budade tillsammans/mot
 tanter och farbröder och var enormt överlycklig om jag vann
 en fyndlåda med diverse prylar.

för en tid sen sa jag att jag skulle rensa här hemma för att jag var så trött på allt, trött på saker. men vet ni vad? ränderna går nog aldrig ur. igår blev det blev det den här tavlan (litografin?), några cd:s, en LP, en ruffig kruka, en silvrig skål med knopp formad som ett andhuvud, en kopp i engelskt rosa porslin, ett par örhängen och ett sånt där retrobadrumsskåp. och jag tänkte för mig själv att jag älskar det, det där letandet. och att jag vill ställa i ordning olika miljöer med prylarna för att se hur fint det faktiskt kan bli, det där som andra kanske ratar. givetvis är jag ju inspirerad av akantus i visby , en av mina absoluta favoriter bland affärer! kolla in här:

  en perfekt blandning av gammalt och nytt! där kan jag gå omkring länge länge och vet ni...

jag drömmer om att skapa ett eget akantus, en dröm som växer sig starkare och starkare för varje dag!

vem vet, en dag kanske så...

Inga kommentarer: