torsdag 16 juni 2016

om att njuta av strömma farmlodge

 och tillsammans med min brors fru så gjorde vi en utflykt i lördags till det här stället. har både läst och sett bilder om det hos 
krickelin och är man så pass nära som man ändå är när man är i götet så får man ta tillfället i akt och göra ett besök!

 först tog vi en spaning i butiken som låg i ett skrultigt hus med flera lager av gamla tapeter på väggarna. snett, vint och himla charmigt! jag köpte med mig lakritspulver hem, ekologiskt sådant i fin svart plåtburk, som ska bli kul att testa.

så gick vi vidare och kom in hit, caféet, där det var en blandning av udda stolar och gamla soffor och bord.

jag blev väldigt förälskad i lokalen och hela utformningen. 
älskar perfektionen i det o-perfekta.

lite fika var vi ju förstås sugna på. förutom en macka så kunde man inte avstå det söta. hade svårt att välja bland allt faktiskt. färskt var det också och väldigt väldigt gott! till kaffet/te:t var det bara att välja sig en kopp och sen placerade vi oss ute i trädgården där solen sken för fullt. såna här byggnader, speciellt när stenväggarna är närmare metern tjocka, blir ju lätt lite råkalla av sig men hade vi velat sitta inne så fanns det filtar att värma sig med.

jag önskar så att jag bodde närmre för jag skulle väldigt gärna vilja besöka en av deras kvällar när de har musik i ladan. finfina artister och ett mysigt ställe, kan det bli bättre?

sommarens musikprogram hittar du
här 






Inga kommentarer: