söndag 14 februari 2016

om att ha strosat i stockholm, sol och ett fint paket

och sen i onsdags har jag varit i stockholm på studieresa med klassen. vi har besökt möbelmässan, handtryckta tapeter, konstfack och nyckelvikens skola på lidingö bl.a. sen valde jag att stanna över ett dygn extra för att hinna träffa min bästa kompis från gymnasiet, markus och hans kille jens, och vi tog en gemensam middag på söder på fredagskvällen. dock blev kvällen inte så lång då vi alla var mer eller mindre trötta efter intensiv vecka och vi rundade av vid 20-snåret.

dagen efter strosade jag runt i affärer, köpte kaffekapslar till maken på nespresso och akvarellfärger och sculpeylera till mig själv på kreatima. stockholm kändes snudd på vårigt med klar blå himmel och sol och så härligt det var att bara flanera omkring. väl hemma möttes jag av snöyra. kontrasterna alltså. och så när vi landat framför tv:n så säger maken; "jo just ja, du har fått ett paket från gotland" och både paff, glad och rörd öppnar jag och finner finaste innehållet - en alla hjärtans dag-hälsning i form av förpackningar med papper med doft av kardemumma och kaffe, choklad från marc jacobs gjord på rökt kakao och getmjölk och så en söt liten tub med tandkräm med smak av kanel och mint. så himla fint, hela alltet och bara gesten, alltså jag är så lyckligt lottad som omges med så fina människor i mitt liv <3 

hoppas ni andra har en lika fin alla <3 dag som jag har fått!

tack maria - verkligen tack <3

Inga kommentarer: