fredag 7 februari 2014

om att fira en tennbröllopsdag


och man kan väl konstatera att man inte har ett särskilt bra förhållande om man drömmer på nätterna om en person, 
som man aldrig träffat, som man kommer att känna sig 
sådär "hel" med - bara man träffar den, villsäga. 
så jag bröt upp från det förra och sökte och sökte den här jag drömt om och just som jag var på väg att ge upp efter mycket letande och strunta i hela alltet så stod han där, en midsommarafton, när jag cyklat vilse och inte riktigt visste vart jag var. och han visade sig vara bäste vän till en av mina nyfunna vänner i staden jag flyttat till.
och jag ska erkänna att det inte alltid varit lätt. många up´s and down´s har passerat och jag har varit på väg att ge upp då och då men för några år sedan kom vi (jag) till ro och jag är glad att han är den där stadiga trygga personen som utan att kväva håller fast vid vad han lovade och främst vid mig. men mest glad är jag för att jag inte var mitt envisaste oxen-jag och drev vidare i tanken på att gå.

så idag har vi tagit ledigt från våra respektive jobb, lånat en väns lägenhet i en annan stad och på nåt vis ska vi fira den där dagen för tio år sedan där jag var så nervös att jag inte minns ett ord av vad prästen sa men där jag definitivt vet 
att jag sa ja. tänk, tio år. 
och det blir bara bättre och bättre!   

2 kommentarer:

Berså sa...

Stort grattis i efterskott! Hoppas Ni hade det bra och firade ordentligt!
Soliga hälsningar från Spanien
/ Maria

tina sa...

Berså: Maria, tusen tack :D Vi tog en ledig fredag, bilade ner till Sundsvall, lånade kompis lägenhet, gjorde stan i sakta mak,ut och käkade gott och bara "kmös" rejält hela helgen med bio, semlor, IKEA, hifiaffärer för maken och inredning för "moi" - det var en mycket bra helg :)

Kram och njut av Spain :)